Run Sydney run

Sydney Operahouse

Na het mooie paradijs van afgelopen dagen ben ik vrijdag na een kort nachtje, vanwege een zeer gezellige afterparty, weer teruggevlogen naar Sydney. Alweer de laatste plaats van het lijstje, waar ik mijn reis ook afsluit.

Sydney
Hier heb ik natuurlijk een aantal highlights van Sydney bekeken, zoals het Sydney Operahouse en de Harbour bridge. Het is in Australië op dit moment vroeg donker en deze twee monumenten zag ik dan ook heel mooi verlicht. Verder lekker rondgewandeld langs de gezellige terrasjes met live muziek en lekker gegeten. In het hostel op tijd mijn bed ingedoken, want zaterdag wilde ik er vroeg uit.

Zaterdagochtend vroeg uitgecheckt, tas even opgeslagen en de ferry naar Manly beach gepakt. Hier heerlijk van het zonnetje genoten, ontbeten op het strand, gekeken naar de surfers en rustig zitten lezen. Toen ik terugliep naar de ferry kwam ik verschillende straatartiesten tegen. Om een verzamelden zich al snel een grote groep toehoorders. Een jonge knul van ongeveer 14 jaar die onwijs goed klonk. Hier toch nog even blijven luisteren… wow, dit klinkt echt super!!

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=wEZf38oiWr8&feature=youtu.be]

‘s Middags naar m’n nicht gegaan en daar vandaan nog mijn startnummer gehaald voor de volgende dag. Ik dacht dat even snel te gaan doen, maar er waren nog een heleboel anderen die ook bedacht hadden pas aan het einde van de middag hun nummer op te halen. Het was dus aansluiten in de lange rij.

De lange rij

Het leuke ervan is wel weer dat je ook op zo’n moment altijd wel weer met iemand in gesprek raakt. Na rustig doorschuiven en een leuk gesprek had ik mijn startnummer. Nog even rond gesnuffeld en toen weer teruggelopen.
‘s Avonds een heerlijke zelfgemaakte pizza op en bijgekletst, maar er ook optijd in. De wekker ging de volgende dag namelijk weer vroeg, want het was de dag van de City2surf. De grootste hardloopwedstijd van de wereld. Vanaf Sydney Hydepark 14km hardlopen over een heuvelachtigparkoers naar Bondibeach. Om 9:00 uur gingen we van start. Dit is Nederlandse begrippen een vroege wedstrijdstart, in Australië is het alweer een late start. Vanwege de warmte starten de meeste wedstrijden hier nog veel vroeger.
Mijn eigen race was er niet een voor de geschiedenisboeken. Door een lichte blessure aan m’n voet, die ik in Hong Kong waarschijnlijk al opgelopen heb, met een pijnstiller aan de start verschenen. Al zigzaggend, met af en toe wandelen na 1 uur en 34 minuten de finish bereikt. Blij en toch ook wel een beetje emotioneel dat ik het toch mooi volbracht had. Er werden ook foto’s gemaakt, maar deze kan ik niet downloaden. Hier kan je ze wel bekijken -> foto’s en video.  Het was niet een wedstrijd op een manier die ik gewend ben van mijzelf, maar kan wel weer iets van mijn ‘bucketlist’ afstrepen; wedstrijd hardlopen aan de andere kant van de wereld. Nadat de meeste binnen waren hadden we nog een barbecue met uitzicht op de finish en het strand. Dit was georganiseerd door de fundraiser organisatie (AFAP) waar mijn nicht voor werkt. Na de barbecue zijn we nog even het strand op geweest… Bondi beach…. Op de tv lijkt het toch indrukwekkender dan in werkelijkheid.

Bondi Beach

‘s Avonds nog lekker wezen eten met mijn nicht en uitgebreid bijgekletst. Maandag zat mijn reis er echt op en ben ik weer teruggevlogen naar Nederland. Alwaar ik dinsdagochtend weer met beide voeten op Nederlandse bodem stond.

Ik heb een super vakantie gehad! Leuke mensen ontmoet en hele mooie plekken gezien en activiteiten gedaan. Nu gaan de voorbereidingen voor Rwanda weer volop beginnen, want vrijdag 6 september stap ik weer in het vliegtuig op weg naar een nieuw avontuur.

Liefs, Petra

IMG-20130811-WA0000

IMG-20130812-WA0000

One thought on “Run Sydney run

1. Hoi Petra, wat leuk je verhalen te lezen! Wat een andere wending kan het leven dan krijgen!
    Heel veel succes in Rwanda!