Paradise

Je ziet soms foto’s in tijdschriften van eilanden die eruit zien als een paradijs. Nooit gedacht dat ik er ooit een in het echt zou zien… Werkelijk adembenemend, strand zo wit en een zee zo blauw. Het stukje paradijs waar ik ben geweest afgelopen dagen heet The Whitsundays.

Maandagochtend was ik om 7:00u aankomen in Airlie Beach na mijn laatste (nacht) rit met de Greyhound. Na te zijn ingecheckt in mijn hostel, een verfrissende douche gepakt en daarna een goed ontbijt geregeld en ingecheckt voor de boot. Lekker bij het zwembad in de hangmat gelegen en af en toe een duik genomen om af te koelen. Einde van de middag ook nog een rondje hardgelopen langs de haven en bij terugkomst in de hostel nog een partijtje beachvolleybal meegedaan. Die avond lag ik rond 21:30u al in bed, want de volgende dag ging weer vroeg de wekker.

SV Whitehaven
Dit is de naam van het zeilschip waar ik vanaf dinsdag 3 dagen mee The Whitsunday Islands heb mogen bewonderen. Vandaar dat ik er ook vroeg uit moest, want om uiterlijk 9:00 uur moesten we verzamelen bij de marine.
De wekker ging extra vroeg, want mijn tas moest eerst naar de bagage opslag gebracht worden en dan was het nog een half uur wandelen had de dame van het reisbureau gezegd.
Even over acht had ik mijn tas gedropt en kon ik rustig wandelen naar de marine. Daar aangekomen zaten er al een aantal mensen en vrij snel daarna kwam de crew al de mensen checken en liepen we voor 9:00 uur al richting de boot.

Met een hele gezellige groep hebben we drie dagen gesnorkeld, gekayakt en genoten van het super mooie weer en natuurlijk de prachtige eilanden.

Donderdagavond nog een super gezellige afterparty. En na een korte nacht vrijdagochtend weer in de bus naar het vliegveld. De laatste dagen van mijn vakantie nog even in Sydney.