Kamperen in de bush

Na 3 dagen drie dagen in de bush te zijn geweest, nu weer terug in de bewoonde wereld.

Brisbane
Maar voordat ik de bush inging, eerst afgelopen maandag 2 nachten en een dag in Brisbane geweest. Op de fiets deze stad bekeken. Het was een heerlijk zonnige dag, perfect voor een dagje sightseeing. In Australië moet je op de fiets een helm op, hoe hard je ook gaat.

En nadat ik gehoord had wat de boete zou zijn als ik zonder zou rijden, was ik snel over alle schaamte heen. Opgestapt en heerlijk langs de Brisbane River over de South Bank gefietst. Wat een prachtige omgeving, overgebleven beelden van de Expo, de South Bank Parklands, de boten die over de rivier varen en het uitzicht over de rivier zelf zijn prachtig. Aan het einde, dat was het voor mij in ieder geval, van de South Banks ligt de Gallery of Modern Art. Hier eerst in de bijbehorende bistro een lekker kopje thee gedronken en daarna de gallery in geweest. Nu was het een expositie over de Aboriginals. Mooie en boeiende kunst gezien, de tijd vloog voorbij. Daarna lekker rond gefietst in de stad.

Noosa en de bush
Dinsdagochtend weer de bus gepakt en verder omhoog gegaan.

De volgende stop werd Noosa. Hier zou ik niet in het stadje en aan het strand verblijven. Er was weer een trip gepland, kanoën op de Everglades en dan slapen in een tent in de bush. We werden dan ook eerst bij een supermarkt afgezet voordat we naar het kamp gingen. Daar was niets te krijgen en we moesten zelf ons ‘natje en droogje’ zorgen.
We kwamen uiteindelijk aan in een kamp aan de rivier. Echt in de bush…

De eerst nacht sliepen we in zelf gemaakte stapelbedden van boomstammen en andere twee nachten was het kamperen in een tent.
Op dit moment is het in Australië winter. Overdag merk je daar niet zoveel van (gemiddelde temperatuur rond de 20/ 25 graden), maar de nachten zijn wel koud. In een hostel merk je daar niets van, maar in een tent wel…. Brrrr, de eerste nacht lag het bed lekker, maar had ik steenkoude voeten. Een slaapzak konden we hier huren, gelukkig, maar die waren zo dun… De volgende ochtend werd ik totaal verkleumd wakker ruim voor7 uur. Nu was dat geen enorm probleem, want om 8 uur moesten we vertrek klaar staan voor onze kano tocht. Waterproof aangekleed, ofwel bikini met een sportbroekje en tanktop en daar overheen nog mijn vest, want moest nog steeds warm worden. Het warmt gelukkig ook zeer snel op overdag en dan is zomerse kleding ruim voldoende.

Eerst dag hadden we een heel kort tochtje van 3,5km heen en 3,5km terug en daar tussen de tijd volmaken op het strand. Was een kort tochtje en het strand was erg saai. Teruglopend naar de kano’s nog wel kangoeroes gezien op ongeveer 5 meter afstand. Dat was wel heel gaaf. Had helaas deze dag geen telefoon of camera meegenomen. Dus geloof mij op m’n woord…. De volgende dag was de trip een stuk lang en ook leuker. Nu ongeveer 8km heen en terug, onderweg nog een slingertouw boven de rivier (heb ik overgeslagen, want het water is nog wel heel erg koud) en de stop voor de terugweg was een leuk strandje met nog een pub en winkeltje in de buurt.

De avonden zaten we heerlijk bij het kampvuur, gezellig kletsen, muziekje en een drankje en heerlijke marsmallows opgewarmd boven/ in het vuur.

Vrijdagochtend kon ik uitslapen, want pas om 12uur werd ik weer naar opstapplek van de bus gebracht. Dus heerlijk rustig aan gedaan en nu weer opweg naar Agnes Water ookwel Town 1770.